
Czterosuwowe silniki Honda GX25 charakteryzują się kompaktową budową, niewielką masą i możliwością pracy w dowolnym położeniu (360 stopni).
Wymienione cechy umożliwiają ich efektywne wykorzystanie do napędu roweru.
Zaopatrzone są w integralne sprzęgło odśrodkowe poprzez które moment obrotowy jest przenoszony do reduktora obrotów.
Silniki posiadają certyfikaty spełniające rygorystyczne, europejskie normy ochrony środowiska.
W siedzibie firmy ARIES zostały przeprowadzone kompleksowe testy sprawdzające poprawność działania silnika zamontowanego na opisywanym rowerze. Wszystkie testy wypadły pomyślnie.
Firma Aries Power Equipment jest Generalnym Przedstawicielem koncernu HONDA Motor Co. Ltd. w Polsce (patrz www.ariespower.com.pl).
HONDA | GX25 |
Typ silnika | Czterosuwowy, chłodzony powietrzem – obieg wymuszony, benzyna bezołowiowa |
Rozrząd | OHC |
Materiał cylindra | Aluminium |
Średnica x skok tłoka | 35 x 26 mm |
Pojemność skokowa | 25.0 cm3 |
Stopień sprężania | 8.0 : 1 |
Moc maksymalna | 0.75 kW (1.0 KM) / 7000 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy | 1.0 Nm / 5 000 obr/min |
Zapłon | Tranzystorowy |
Starter | Linka |
Pojemność zbiornika paliwa | 0.58 l |
Zużycie paliwa. | 340 g/kW.godz - 250g/KM.godz |
Smarowanie | Wymuszone, ciśnieniowe |
Pojemność zbiornika oleju | 0.08 l |
Wymiary (dług. x szer. x wys.) | 192 x 221 x 230 mm |
Masa | 2.78 kg |
Szacunkowa trwałość silników 1200 godz. W praktyce oznacza to przebieg roweru przy napędzie silnikowym około 40000 km. Trwałość elementów przeniesienia napędu roweru jest niższa, co oznacza wymianę poszczególnych elementów roweru takich jak łańcuch, koła łańcuchowe, łożyska, hamulce itp.