Czterosuwowe silniki Honda GX25 charakteryzują się kompaktową budową, niewielką masą i możliwością pracy w dowolnym położeniu (360 stopni).

Wymienione cechy umożliwiają ich efektywne wykorzystanie do napędu roweru.

Zaopatrzone są w integralne sprzęgło odśrodkowe poprzez które moment obrotowy jest przenoszony do reduktora obrotów.

Silniki posiadają certyfikaty spełniające rygorystyczne, europejskie normy ochrony środowiska.

W siedzibie firmy ARIES zostały przeprowadzone kompleksowe testy sprawdzające poprawność działania silnika zamontowanego na opisywanym rowerze. Wszystkie testy wypadły pomyślnie.

Firma Aries Power Equipment jest Generalnym Przedstawicielem koncernu HONDA Motor Co. Ltd. w Polsce (patrz www.ariespower.com.pl).


HONDA GX25
Typ silnika Czterosuwowy, chłodzony powietrzem – obieg wymuszony, benzyna bezołowiowa
Rozrząd OHC
Materiał cylindra Aluminium
Średnica x skok tłoka 35 x 26 mm
Pojemność skokowa 25.0 cm3
Stopień sprężania 8.0 : 1
Moc maksymalna 0.75 kW (1.0 KM) / 7000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 1.0 Nm / 5 000 obr/min
Zapłon Tranzystorowy
Starter Linka
Pojemność zbiornika paliwa 0.58 l
Zużycie paliwa. 340 g/kW.godz - 250g/KM.godz
Smarowanie Wymuszone, ciśnieniowe
Pojemność zbiornika oleju 0.08 l
Wymiary (dług. x szer. x wys.) 192 x 221 x 230 mm
Masa 2.78 kg


Szacunkowa trwałość silników 1200 godz. W praktyce oznacza to przebieg roweru przy napędzie silnikowym około 40000 km. Trwałość elementów przeniesienia napędu roweru jest niższa, co oznacza wymianę poszczególnych elementów roweru takich jak łańcuch, koła łańcuchowe, łożyska, hamulce itp.